Opdracht Jaar 2

Welkom bij het onderdeel WordPress website bouw.

Opdrachten

Bedoeling van dit onderdeel is dat je leert wat er komt kijken bij het neerzetten van een commerciele website gerelateerd aan het onderwerp van een opdrachtgever. Denk aan een online shop, site voor de lokatie van een winkel, lifestyle blog, groothandel etc.

Je mag zelf een opdrachtgever kiezen. Zo lang je maar een commerciële site ervan maakt.

GEBRUIK NIET NAMEN VAN ECHTE BEDRIJVEN! Bedenk een fictieve organisatie met zelf verzonnen naam voor je site. Gebruik daarnaast alleen rechtenvrije foto’s en kopieer niet letterlijk tekstuele content of afbeeldingen van andere sites!!!!!!!

ANDERE WAARSCHUWINGEN EN VERBODEN!!!!
Verander niets aan de link van je site als je in WordPress bent ingelogd! Hiermee sluit je je zelf uit de website als je uitlogt en ik kan je er ook niet meer in krijgen. Dan moet je weer opnieuw beginnen met een nieuwe installatie. Doe met je security plug in niets met wijzigen van inlognaam of maximaal aantal inlog pogingen. Ook dan kun je jezelf uitsluiten van je website en moet je weer opnieuw beginnen.

GEBRUIK ALLEEN DE STANDAARD THEMA’S IN WORDPRESS!!!
Thema’s met Astra, Guttenberg, Elemenor, WPBakery etc. maken mag je doen. Documenteer dan je websit uitgebreid met screenshots terwijl je bezig bent. Maar ik help niet als daar een probleem mee is. De updates van deze editors geven vaak problemen waardoor je niet meer kan inloggen op je site. Dan moet je weer opnieuw beginnen. Doel van deze lessen is ook niet een hele mooie site te maken, maar vooral de functionaliteiten te begrijpen en te snappen hoe digital marketing in een commerciele website samenkomt.

Voor de opdracht geldt dat je de volgende lesdoelen zult moeten behalen:

  • Vormgeving van website bepalen met menu met 3 onderwerpen
  • 1 Landingspagina
  • Inhoud website bepalen
  • Inhoud optimaliseren voor SEO met Yoast (verplicht Yoast)
  • Afbeeldingen toevoegen
  • Tekst toevoegen
  • Security toevoegen (bijvoorbeeld Jetpack of Wordfence)
  • Relevante video toevoegen
  • Social media koppelen
  • Google Analytics koppelen
  • Contactformulier met captcha
  • Je voegt een cookiemelding toe
  • Een uitgebreide motivatie (400 woorden) met toelichting van twee punten uit hoe je wat je eerder hebt geleerd in dit jaar of dit semester toepast in de website. En dan vooral WAAROM? Denk daarbij aan Cialdini, Eisenberg, SEO, SEA/Facebook advertising, Content Marketing, Hub Hygiene Hero, Google Analytics, Usability, Conversie Optimalisatie. Deze zet je op de website op een pagina.

INLEVEREN

Deadline minor
De deadline voor de minor is zondag 12 mei 23:59 uur via BrightSpace Content > P&S > Link naar Google Forms. Je levert daar de link in van je website plus een aantal screenshots met je naam erbij.